Bărbații cu un nivel crescut de testosteron sunt mai predispuși la a cumpăra produse de lux. Este concluzia unui studiu publicat în revista Nature Communications, potrivit căruia nivelul hormonului sexual masculin influențează alegerea de haine, mașini personale și alte bunuri ce pot sugera un anumit statut al posesorului.
Unul dintre autorii cercetării explică fenomenul printr-o comparație cu comportamentul animalelor în natură.
În lumea animală, testosteronul întreține agresivitatea, dar agresivitatea servește statutul individului, spune Colin Camerer. Profesorul de științe comportamentale susține că multe dintre atitudinile umane sunt similare altor mamifere, dar au un scop adaptat speciei. Altfel spus, noi am înlocuit agresivitatea fizică printr-un consum agresiv.
Studiul a fost efectuat pe 243 de voluntari cu vârste între 18 și 55 de ani. O parte dintre ei au primit o doză de testosteron, cealaltă parte doar un gel placebo. Când hormonul respectiv a atins cota maximă în organismul subiecților, toți au fost rugați să își spună preferințele cu privire la anumite tipuri de produse, fiecare de o calitate similară, dar reprezentând o anumită clasă socială. Așa s-a observat că bărbații cărora li s-a administrat testosteron suplimentar au ales preponderent produse de firmă, din gama de lux, spre deosebire de ceilalți care nu au primit decât placebo.
Și cum, în viața de zi cu zi, nivelul testosteronului la bărbați crește în situații competiționale sau în prezența unei femei atrăgătoare, nu e de mirare prezența femeilor sumar îmbrăcate în reclamele adresate publicului masculin și nici sloganurile ce stârnesc masculinitatea potențialilor clienți.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!