Comisia Europeană monitorizeaza fenomenul de excluziune care se practică în mai multe scoli de la noi. Măsura vine după ce, anul trecut, mai mulţi elevi de clasa a 8-a cu rezultate slabe ar fi fost împiedicaţi să susţină Evaluarea Naţională.
Organizatii din domeniu au trimis o scrisoare deschisă ministrului educației si premierului despre practica denumită "Fenomenul Brăila". În document se atrage atenția că nota medie pentru fiecare judeţ, la Evaluarea Naţională, este ridicată artificial de prezenţa redusă a elevilor la examen, mai precis, sunt testati doar elevii care ar putea opţine note bune.
Şi fostul ministru al Educaţiei, Liviu Pop, recunoaşte că există o problemă în modul în care se fac raportările la minister în privinţa gradului de promovare la examene.
Un studiu al unei asociaţii care militează pentru justiţie socială arată că, anul trecut, în judeţul Brăila, aproape 40% dintre elevii de clasa a opta nu s-au înscris la examenul final de gimnaziu. Dar, cu toate acestea, nota medie la Evaluarea Naţională a fost a doua din ţară, după Bucureşti.
Iată ce spune Eugen Ilea, Asociaţia Părinților:
Reprezentanţii ministerului Educaţiei susţin că nu au primit nicio informare oficială din partea Comisiei Europene privind monitorizarea fenomenului de excluziune în şcolile din România. Mai mult, oficialii români sustin că, de când "fenomenul Brăila" a intrat în atenţia publicului, la minister a fost depusă o singură sesizare de acest gen. Este vorba de un caz din Bucureşti, anchetat de Inspectoratul Şcolar.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!