Românii încep să aleagă, în număr tot mai mare, berea fără alcool. Vânzările produselor de acest tip au crescut mult în țara noastră, anul trecut, potrivit Asociației Berarii României.
Acum, berea fără alcool are o cotă de piață de peste 5%. Statisticile mai spun că românii în ansamblu preferă berea la PET - care are o pondere de aproape 40%.
Berea mai sofisticată, de exemplu albă sau roșie, are o cotă de piață foarte mică în România.
Preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje: structura în funcție de ambalaj a pieței berii în 2022 a reluat tendințele de dinainte de pandemie. Vedetele incontestabile ale anului 2022 au fost sticla și butoiul, cu ponderi în creștere de aproape 3 puncte procentuale față de anul anterior. Berea la halbă a ajuns la ponderea deținută înainte de criza sanitară marcată de perioade lungi de închidere a sectorului Horeca. PET-ul este singurul tip de ambalaj care a scăzut anul trecut, cu aproape 3 pp. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj – sticlă: 33,3%, doză: 24,8%, butoi: 3,2%, PET: 38,7%.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!