Ministrul Energiei Virgil Popescu a declarat miercuri, după ședința de guvern, că există o procedură pentru cei care au facturile umflate. Acesta spune că românii care primesc facturi fără compensarea prețului la energiei trebuie să semnaleze acest lucru prima dată la furnizor, iar mai apoi la ANRE.
„Oamenii trebuie să știe că ANRE are un call center foarte mare care poate răspunde la foarte multe solicitări. Procedura există pentru fiecare: reclamă la furnizor, acesta are posibilitatea să returneze banii în 5 zile dacă suma este peste 100 de lei. Dacă este sub 100 de lei se scade din factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamația se duce la ANRE și rezolvă ANRE”, a spus ministrul Energiei.
De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.
Virgil Popescu spune că există o modificare legislativă care este pe circuitul de avizare în Guvern care prevede ca toți cei care au întocmit facturi eronate să aibă obligația să le storneze și să nu emită penalități. De asemenea, consumatorii nu pot fi debranșați.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!