Proprietarii de terase sunt obligați să noteze datele clienților, dar numai în teorie deoarece nu există sancțiuni pentru lipsa registrului. Avocatul Ana-Maria Udriște avertizează că registrul încalcă normele privind datele cu caracter personal.
Odată cu relaxarea de 1 iunie, proprietarii de terase care și-au deschis afacerea sunt obligați să țină evidența celor care își fac rezervări. Motivul: să existe date pentru o eventuală anchetă epidemiologică. Obligația este însă doar pe hârtie, căci în realitate absența caietului respectiv nu este pedepsită.
Probleme pot apărea cu o altă legislație, cea privind datele personale. Mai exact, nerespectarea Regulamentului General de Protecția Datelor (GDPR) aduce amenzi. Un hotel din România trebuie să plătească 15.000 lei după ce o persoană a divulgat datele personale a 46 de oaspeți ce luau micul-dejun.
Dacă mergem pe ideea în care trebuie să ținem un registru și să luăm niște date ale persoanelor în momentul în care fac o rezervare la terasă, atunci da, ni se aplică și regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal, a spune avocatul Ana Maria Udriște.
A lua exclusiv inițiala numelui și, eventual, un număr de telefon sau o adresă de e-mail, este suficient pentru a putea furniza mai departe informații.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!