Cristina Bălan, o româncă angajată ca avertizor de integritate al Tesla, s-a luptat în justiție cu Elon Musk timp de un deceniu. Motivul? Și-a exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța frânării și a ajuns să fie concediată, ceea ce i se pare nedrept.
Într-un interviu pentru BBC, fostul inginer a dezvăluit că tocmai a terminat tratamentul pentru cancerul de sân, iar acum luptă, ca mamă singură, nu doar pentru viața ei, ci și pentru reputația ei.
„Vreau să rămân cu numele și reputația nepătate. Mi-aș dori ca Elon Musk să aibă decența să-și ceară scuze", este mesajul ei către șeful miliardar al Tesla.
Până în 2014, ea fusese o vedetă în cadrul celebrei companii producătoare de mașini electrice. Mai mult, inițialele ei erau gravate pe toate bateriile Tesla Model S, în semn de apreciere, potrivit HotNews.ro.
Dacă la început a avut o relație bună cu Musk, căruia i-a mărturisit că i se pare că își trăiește propriul vis, după ce crescuse în România fiind pasionată de mașini de când se știe, Cristina i-a dezvăluit acestuia care sunt îngrijorările ei cu privire la siguranța frânelor mașinilor Tesla. A ajuns să fie concediată, lucru care i se pare nedrept, potrivit presei internaționale.
De cealaltă parte, reprezentanții companiei au susținut că aceasta a folosit resursele și timpul pentru un proiect personal secret.
Citește și: Groază la o fabrică Tesla. Un inginer a fost atacat de un robot specializat în manipularea pieselor auto
Întrucât ea se află în remisie a cancerului de sân (fiind în stadiul 3B), cea mai mare îngrijorare este că s-ar putea să nu apuce să trăiască pentru a-și vedea victoria în instanță.
Ea vrea ca fiul ei să știe că mama lui e nevinovată și nu vrea ca el să crească vreodată că mama lui a fost o hoață.
Cristina Bălan a discutat cu BBC News despre perioada lucrată la Tesla. „Totul a mers bine până când mi-am dat seama că unele probleme critice de siguranță a frânelor erau ascunse”, susține ea, precizând că era îngrijorată că covorașele din mașină se îndoaie sub unele pedale - un defect de design simplu, dar potențial letal. Până și clienții se plângeau”, spune ea.
„Dacă nu poți apăsa frâna, cineva poate fi rănit”, spune ea.
„Puteau să spună: „Ne dăm seama că acele covoare sunt proaste – scoate-ți-le din mașini”, a mai precizat ea, explicând că nu s-a întâmplat deloc așa ceva.
Un alt avertizor de integritate din Tesla, Lukasz Krupski , a povestit o experiență similară, după ce i-a trimis un e-mail domnului Musk în legătură cu condițiile de muncă la sediul Tesla în Norvegia.
Cazul ei va fi audiat în cele din urmă la Curtea de Apel din California - dar nu există încă o dată stabilită cu exactitate.
Citește și: Tesla va concedia peste 10% din angajații săi la nivel global, din cauza scăderii vânzărilor
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!