Un influencer poate obține dintr-un singur videoclip încărcat pe YouTube, o postare pe Facebook sau un story pe Instagram cât câștigă într-o lună întreagă un român care lucrează într-o corporație. Unii au profitat de pandemia de coronavirus pentru a-și dezvolta brandul personal și afacerea.
Antreprenorul Florin Grozea, fondator MOCAPP, a vorbit despre acest domeniu în emisiunea „Omul Potrivit” de la Digi FM.
Pentru influenceri cu audiență un pic mai mare, adică între 5.000 și 20.000 (de followers, n.r.), onorariile pleacă de la 19 euro și ajung până undeva la 123 de euro și abia de la peste 20.000 de followers până în 100.000 încep lucrurile să fie mai clare, adică se cere în România între 28 de euro și 315 euro pe o postare. Peste 100.000 de followers, până într-un milion, se cer între 147 de euro și 1.460 de euro, a precizat fostul artist.
Sunt în jur de 1.500 de tineri români care trăiesc din crearea de conținut online, iar industria este în creștere. Mihai Alexandru, cunoscut în mediul online ca Mickey Hash, și Florin Grozea au explicat diferența dintre ce face un creator de conținut și un influencer.
Influencer este considerat orice persoană care are influență pe internet, care are un fan base, un număr de urmăritori, și care la un moment dat ar putea fi de folos unui brand. Influencerii sunt acei creatori care, în timp, au construit niște comunități pe Instagram sau pe Facebook sau pe bloguri, YouTube, TikTok și așa mai departe, care sunt în jurul lor și care consumă acest conținut pe care îl creează acești creatori. E vorba de creatori și de comunități foarte mari pe care le influențează prin conținutul pe care îl construiesc, au explicat Alexandru și Grozea.
Emisiunea „Omul Potrivit” cu Adrian Cojocaru poate fi ascultată zilnic, la Digi FM, între orele 13:00 și 14:00 și urmărită LIVE pe pagina noastră de Facebook.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!