Un studiu recent arată că aproape jumătate dintre consumatorii din întreaga lume sunt optimiști în privința viitorului, iar peste 60% cred că dețin controlul asupra vieții lor. Recomandările influencerilor au un impact major asupra deciziilor de cumpărare, deși există o preocupare crescută pentru furtul de identitate online.
Ernst & Young Future Consumer Index (FCI), care a analizat date de la peste 23.000 de consumatori din 30 de țări, relevă că 47% dintre respondenți sunt optimiști în ciuda temerilor legate de creșterea costului vieții (73%), schimbările climatice (63%) și tensiunile geopolitice (51%).
Totuși, mulți consumatori se arată tot mai capabili să gestioneze aceste perturbări, cu 61% afirmând că simt că dețin controlul asupra vieții lor. În România, tendința este de a economisi bani, chiar dacă la nivel global, ascensiunea consumatorilor independenți reprezintă o provocare pentru producători și retaileri, care trebuie să se adapteze la noile comportamente de cumpărare.
Consumatorii au mai multă încredere în alți consumatori decât în reclame. Astfel, 49% dintre respondenții care urmăresc un influencer fac acest lucru pentru că acesta creează conținut pe care ei îl consideră valoros și 44% pentru că acesta creează conținut pe care ei îl consideră agreabil. Promovarea prin vedete scade în popularitate, numai un sfert dintre respondenți (25%) urmărind un influencer pe motiv că acesta este celebru. Acest procent crește în mod excepțional la 32% în Asia.
Citește întreaga știre pe digieconomic.ro
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!