Peste 900.000 de copii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional - laptop, tabletă, desktop - pentru școala online, conform unui studiu al Institutului Român pentru Evaluare și Strategie – IRES. Cifra este de de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerul Educației, spun autorii studiului.
Studiul IRES privind școala în starea de urgență a fost realizat în perioada 27 - 30 aprilie pentru a afla modul în care copiii din România au acces la educație online și la infrastructura necesară, dar și modul în care părinții percep toate aceste schimbări și cum fac față acestor provocări. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.319 părinții cu copii între 0 și 19 ani, 1.060 dintre aceștia având cel puțin un copil înscris la școală. Culegerea datelor a fost realizată telefonic (CATI - Computer Assisted Telephone Interviewing). Eroarea maximă tolerată este de ± 2,5%.
Concluziile studiului:
- 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala online.
- Peste un sfert dintre părinții care nu au un dispozitiv pentru fiecare copil pe care să îl poată utiliza pentru școala online nu ar plăti deloc ca să achiziționeze un astfel de echipament.
- 12% dintre copiii din România nu au conexiune de internet suficient de puternică pentru a putea suporta derularea cursurilor online.
- Doar două treimi dintre părinți au declarat că, pe perioada stării de urgență, au fost organizate zilnic lecții online cu copiii lor.
- Doar jumătate dintre elevi au avut contact cu profesorii sau învățătorii pentru toate materiile, pe perioada stării de urgență.
- Mai mult de un sfert dintre elevii din România și-au petrecut cel puțin 4 ore pe zi în perioada de stării de urgență făcând teme.
- Puțin peste un sfert dintre părinții școlarilor consideră că, în această perioadă, copilul lor primește deloc/foarte puțin sau puțin sprijinul necesar de la cadrele didactice.
- Aproape patru din zece părinți de elevi petrec împreună cu aceștia, în scopul sprijinirii lor cu activitățile de învățare trei ore sau mai mult pe durata unei zile.
Poți vedea aici studiul integral.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!