Nu doar cu autostrăzile avem probleme, ci și cu rețeaua de cale ferată. Cinci trenuri au deraiat recent, în condițiile în care nu s-au alocat bani pentru întreținerea acestui tip de infrastructură.
Între 2007 şi 2011, nu s-a cheltuit nici măcar un leu pentru întreţinerea căilor ferate din România, conform strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare. Iar între 2012 și 2016, s-a alocat doar jumătate din cât ar fi fost necesar.
Așa se face că ocupăm penultimul loc în Uniunea Europeană, la acest capitol și avem foarte multe restricții de circulație pe calea ferată. Dacă în 2001 erau aproape 190 de restricţii, pe o lungime de peste 600 de kilometri, în 2016 erau peste 500 de restricţii, pe o lungime de aproximativ 990 de kilometri.
Lungimea reţelei de căi ferate din România depășește 20 de mii de kilometri, dar numai pe 11 mii de kilometri se circulă efectiv.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!