Închiderea școlilor discriminează populația care nu are acces la Internet. Analistul Mircea Coșea spune că anul acesta este pierdut pentru elevi și studenți. În România, doar jumătate dintre elevi dețin o conexiune la Internet.
Teleșcoala este o măsură ce poate fi aplicată doar celor cu acces la spațiul virtual, iar cum mulți nu au infrastructura necesară sau nu își permit un abonament la internet, situația devine discriminantă.
Elevii și studenții care nu au acces la mediul online vor avea o pregătire școlară deficitară, cu lacune, iar lacunele în pregătirea școlară înseamnă lacune în investiții, spune Mircea Coșea, profesor și fost ministru.
Dacă ne uităm la gradul de acoperire cu internet al României, vedem că el este pe ultimul loc în UE și se oprește cam la 35-48%. În restul țării, ai o populație școlară care nu are niciun fel de acces la învățământul prin teleșcoală. Deci, i-ai eliminat din oficiu. Din oficiu, ai creeat o discriminare care va dura pe termen lung. Este un an pierdut pentru generațiile care sunt acum în sistemul preșcolar-preuniversitar, spune Coșea.
În România, doar 54,4% din gospodării sunt conectate la Internet. Dintre acestea, 70,9% se află în mediul urban, arată statisticile.
În state vestice, precum Suedia, procentul celor care au acces la Internet se ridică la 96%, în Germania - 95%, iar în Spania - 91%. La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!