Femeia din București care a intrat cu mașina pe trotuar și a provocat moartea a două fete băuse înainte de a se urca la volan. Așa indică rezultatele primelor analize făcute de Institutul de Medicină Legală.
Surse judiciare afirmă că femeia avea 0,67 de miligrame de alcool în sânge, adică se afla în limita acceptată de lege.
Este vorba de capacitatea de absorbție a organismului a cantității ingerate. Aici, au fost discuții interminabile în comisiile parlamentare și fiecare a avut o altă părere. În media am văzut câteva informații legate de starea de ebrietate. Nu mai există „stare de ebrietate”, e conducere sub influența băuturilor alcoolice și este circumstanță agravantă, nu cauză de producere a accidentului, a declarat Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, invitat la emisiunea „Omul Potrivit” de la Digi FM.
Potrivit lui Diniță, legislația rutieră trebuie înăsprită semnificativ și aplicată fără discriminare: Vrem o țară ca afară sau vrem o Europă ca în România, nu prea merge! România e parte a Uniunii Europene și ar trebui să adoptăm toate prevederile din legislația internațională. E prea dură, e prea largă, începem să apreciem în funcție de cum ne convine nouă... Ați văzut în altă țară că se întâmplă așa ceva, apropo de chestia cu pistoale pe stradă, bătăi și omoruri în trafic?
Accidente rutiere precum cel soldat cu moartea a două fete din București se vor mai produce, crede președintele Asociației Victimelor Rutiere. Invitat în emisiunea „Omul Potrivit” de la Digi FM, Cătălin Codescu a observat că legislația rutieră e foarte permisivă.
Din 2014 avem în vigoare noul Cod Penal. În zona de vătămare corporală a dezincriminat vătămările corporale până la 90 de zile de îngrijire medicală. Noi avem o sancțiune de la 1 la 5 ani. Dosarul în cauză este dosar de ucidere din culpă. În cazul în care sunt mai multe persoane decedate, se majorează cu 50% limita de pedeapsă, deci 7 ani și jumătate. În Marea Britanie, de exemplu, pentru ucidere din culpă legislația prevede o sancțiune de 14 ani de privare de libertate și s-a pus problema, anul trecut, să se ajungă la detenție pe viață, spune Codescu.
În opinia acestuia, nu numai legislația rutieră trebuie schimbată, ci și cea referitoare la despăgubirea victimelor sau a familiilor acestora: În Italia, un aparținător trebuie compensat cu o sumă de 300.000 de euro, de acolo începe discuția! În România, avem foarte multe decizii chiar la nivelul Curților de Apel, unde despăgubirile sunt de 5, 10, 15, maximum 20.000 de euro. Gândiți-vă că dacă mâine iau o pușcă de vânătoare și împușc un urs în pădure, plătesc o despăgubire de 40.000 de euro, dar viața unui om în România este altfel cântărită, a subliniat șeful Asociației Victimelor Rutiere.
Cât despre accidentul propriu-zis, el dovedește încă o dată că verificarea periodică a cunoștințelor șoferilor este obligatorie, spune multiplul campion la raliuri Titi Aur.
O mașină nouă, silențioasă nu îți dă senzația de viteză, La 80, la 90, la 100 de kilometri la oră, ai impresia că stai. Și-a dat seama că viteza e prea mare pentru a vira la dreapta, s-a speriat și a accelerat în loc să frâneze. Dacă ne uităm la imagini, în primul rând mașina nu se lasă deloc de bot, adică nu a simulat sau nu a apucat să frâneze, și în al doilea rând, dacă ar fi tras foarte puțin stânga, ar fi intrat prin gard și ar fi evitat acele două fete care erau pe bordură. Deci, ea practic a făcut totul inconștient pur și simplu, a intrat în panică, a accelerat și mașina s-a dus unde s-a dus, a explicat expertul în conducere defensivă.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!