Meta analizează un plan care i-ar putea face pe utilizatorii din Uniunea Europeană să plătească până la 14 dolari pentru a avea acces la versiunile fără reclame ale Instagram sau Facebook sau să accepte reclame personalizate pentru versiunile gratuite, a relatat luni Wall Street Journal, potrivit Reuters.
Conform acestui plan, Meta ar urma să perceapă aproximativ 10 euro (10,46 dolari) pe lună pe un desktop pentru un cont de Facebook sau Instagram și aproximativ 6 euro pentru fiecare cont suplimentar legat, potrivit raportului, citând persoane familiare cu propunerea.
Pe dispozitivele mobile, prețul pentru un singur cont ar ajunge la aproximativ 13 euro, deoarece Meta ar lua în calcul comisioanele percepute de magazinele de aplicații Apple și Google, potrivit WSJ.
Compania de social media a fost amendată cu 390 de milioane de euro la începutul acestui an de către Agenția pentru confidențialitatea datelor și i s-a spus că nu poate folosi așa-numitul temei juridic "contract" pentru a trimite utilizatorilor reclame bazate pe activitatea lor online.
Ulterior, Meta a declarat că intenționează să ceară consimțământul utilizatorilor din UE înainte de a permite întreprinderilor să direcționeze publicitatea pentru a răspunde la o serie de cerințe de reglementare în evoluție în regiune.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat pentru WSJ că societatea crede în "serviciile gratuite care sunt susținute de reclame personalizate", dar că explorează "opțiuni pentru a se asigura că respectăm cerințele de reglementare în evoluție".
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!