Papa Francisc este foarte activ pe rețelele sociale. El este urmărit de 47 de milioane de oameni pe Twitter, peste 6 milioane pe Instagram și strânge zilnic sute de mii de vizualizări pe Youtube. A renunțat la pagina de Facebook, fiind de părere că sunt prea multe mesaje negative pe această rețea socială. Generația „Millennials” îl numește „influencerul lui Dumnezeu”, iar specialiștii în social media sunt de părere că mesajele Suveranului Pontif, în spațiul virtual, constituie soft diplomacy, în traducere - diplomație de catifea, potrivit stirileprotv.ro.
Papa Francisc a transmis și slujbe în direct pe rețelele sociale, a implementat ideea de rugăciune online și comunică zilnic online în 9 limbi, inclusiv în latină.
Monica Jitariuc, specialist comunicare online: „El a decis să meargă acolo unde sunt consumatorii de biserică, consumatorii de spiritualitate, adică pe internet. Prezența lui în social media este una foarte relevantă, foarte eficientă și foarte curajoasă”, conform stirileprotv.ro.
Francisc Doboș, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice de București: „Lumea virtuală nu mai este atât de virtuală. Face parte din realitatea noastră zilnică. Ar fi păcat să nu tratam lumea virtuală ca pe un alt microfon, o altă fereastră către lume și către suflet”.
Suveranul Pontif a stabilit și recorduri în social media. În prezent este urmărit de peste 6 milioane de oameni pe Instagram și nu a dat follow nimănui. A ajuns la 1 milion de urmăritori pe rețeaua socială în primele 12 ore de la preluarea contului, iar prima sa fotografie a strâns 330.000 de like-uri în câteva minute. Cel mai mult timp îl petrece, însă, pe Twitter.
Papa Francisc are mai multe conturi de Twitter și un total de 47 de milioane de followeri din întreaga lume. Este al doilea cel mai urmărit lider mondial de pe Twitter, după Donald Trump, președintele Statelor Unite, care însumează 56 de milioane de followeri.
Monica Jitariuc, specialist comunicare online: „Cumva el consideră că scopul rețelelor sociale este să ducă evanghelia în toate colțurile lumii și dacă social media nu ajunge în toate colțurile lumii nu știu cine mai ajunge. De aceea și mesajele lui sunt foarte actuale. Are mesaje de mediu, uneori și mesaje politice și încearcă să aibă mesaje care să vină în acord cu agenda publică”.
Anul acesta a fost lansată și aplicația Click To Pray, prin care credincioșii romano-catolici pot posta acatiste online, iar în 2018 Vaticanul a pătruns și pe piața jocurilor electronice. A creat un joc video cu personaje biblice, asemănător cu celebrul Pokemon Go.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!