Toate programările pentru eliberarea noului buletin electronic s-au epuizat într-o singură zi, la Cluj-Napoca. Dacă proiectul merge bine, din toamnă se va putea deschide și un al doilea ghișeu.
450 de clujeni au depus cerere pentru eliberarea noii cărți de identitate electronice. Termenul de emitere este cuprins între 15 și 20 de zile.
În prima etapă, pentru cererile preluate în această săptămână, documentele vor fi eliberate în perioada 23-25 august.
În funcție de modul în care se va derula proiectul-pilot pe parcursul a două luni, începând cu 1 octombrie, se va putea deschide și un al doilea ghișeu. Se va ajunge astfel la posibilitatea prelucrării a 30 de solicitări zilnic.
În paralel, funcționează alte 3 ghișee la Serviciul de Evidență a Persoanelor unde sunt preluate cereri pentru emiterea actualelor cărți de identitate.
Noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocrației în relațiile cetățeanului cu autoritățile publice. Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document, a declarat ministrul de Interne, Lucian Bode.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!