Serviciul de Telecomunicații Speciale a făcut public un caz în care o fetiță de doar 10 ani a sunat la 112 pentru că fratele său, cu un an mai mare, nu se simțea bine. Părinții nu puteau apela serviciul de urgență pentru că au deficiențe de auz și vorbire. Fata este dată ca exemplu de responsabilitate și grijă față de ceilalți.
Într-o postare pe Facebook, STS redă convorbirea micuței cu operatorul.
„Operator 112: 112, ce urgență aveți?
Fetița: Alo, bună ziua. Fratelui meu îi este rău, este palid și a vărsat de două ori.
Operator 112: Câți ani are?
Fetița: 11.
Operator 112: Pe tine cum te cheamă?
Fetița: M. E.
Operator 112: Câți ani ai?
Fetița: 10 ani.
Operator 112: Părinții tăi sunt acasă?
Fetița: Da, dar sunt surdomuți.
Operator 112: O să vorbesc la ambulanță, rămâi la telefon, să nu închizi”.
Reprezentanții instituției subliniază că fetița „încrezătoare și stăpână pe sine” le-a dat toate detaliile necesare operatorilor despre starea de sănătate a fratelui său.
”Le-a mărturisit că părinții ei sunt persoane cu deficiențe de auz și vorbire. Iar ca fratele ei să primească ajutorul medical cât mai repede, a apelat ea la Serviciul de urgență. La indicațiile colegei noastre, operatoare STS a Centrului unic pentru apeluri de urgență Bihor, fetița a așteptat legătura cu serviciul de ambulanță, reușind să le ofere toate informațiile necesare.
Responsabilitatea nu vine neapărat odată cu vârsta. Uneori, vine din nevoia de a-i ajuta pe cei dragi aflați în pericol.
Apelul este dovada actului necondiționat de angajament luat de un copil de 10 ani pentru a-și salva fratele. Decizii mari chiar și pentru cei mici. Această fetiță a luat o decizie curajoasă și ne-a dat o lecție civică: știe să sune la 112 atunci când are o urgență.
Să învățăm de la copii să sunăm responsabil! Doar așa putem salva vieți!”, se mai arată în mesaj.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!