Menit să ajute industria HoReCa și a păstra libertatea celor vaccinați, testați sau trecuți prin COVID-19, certificatul verde s-ar putea dovedi inutil în privința riscului de transmitere a coronavirusului. Pentru că angajații restaurantelor nu au dreptul să-și legitimeze clienții, documentele pot să nu aparțină celor care le prezintă pentru a avea acces în local.
Statul ar face foarte bine să-și facă un pic de ordine. Noi nu avem cum să verificăm certificatul verde, pe lângă faptul că nu avem oamenii disponibili, nu avem competențele necesare. Ce pot eu să fac? Nu mai punem la socoteală că acel certificat verde poate fi arătat de oricine. Practic, dacă mie îmi intră 20 de clienți pe terasă cu același telefon, cu același certificat verde, eu nu am ce să fac, îi las, pentru că nu am dreptul să-i legitimez. Deci este foarte ambiguă toată această chestie, a declarat Ion Biriș, președintele Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România, citat de Agerpres.
Liderul HORA a mai spus că operatorii de restaurante nu se pot erija în gardieni publici, iar autoritățile iau foarte multe măsuri pompieristice pe acest subiect.
Până la urmă meseria noastră este să le dăm să mănânce unor oameni. Din păcate, pe acest subiect se iau foarte multe măsuri pompieristic, de dragul de a se lua și de a arăta că ei fac ceva, dar care după aceea nouă, celor care trebuie să le transpunem în practică, ne fac viața un calvar. De ce 50% la interior, dacă tot intri cu certificatul verde? De ce nu 70%? De ce nu 83%? Sunt măsuri luate total arbitrar și fără nicio logică, a apreciat Biriș.
Un alt lider al Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România, Dragoș Petrescu, a declarat, că normele puse în aplicare de autorități trebuie să arate foarte clar că nu operatorii din HoReCa poartă responsabilitatea dacă clienții prezintă certificate „verzi” care nu sunt ale lor.
Noi nu trebuie să inventăm roata. Această funcționalitate de a intra cu certificat verde funcționează foarte bine, fluent, în toată lumea, sau în anumite zone, cum ar fi statul New York, unde vii frumos cu telefonul, se scanează și ai intrat, sau doar îl prezinți și ai intrat, iar responsabilitatea mea ca operator s-a închis. Eu nu verific că tu ai buletinul bunicii, asta e treaba ta. Apoi vine organul de control, care are această sarcină, intră în restaurant. Dacă clientul prezintă certificatul verde la fel cum mi l-a prezentat și mie, atunci responsabilitatea e a lui, orice problemă e responsabilitatea lui, de care trebuie să răspundă în fața legii. Obligația mea, așa cum este astăzi în funcție în diverse state europene, este să-mi arate că el are un certificat verde. Asta e obligația mea și punct. Iar eu respect legea, dacă asta îmi cere legea, asta fac. Trebuie să fie clar că nu e la noi responsabilitatea dacă clientul mi-a dat un certificat fals sau nu, a afirmat Dragoș Petrescu.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!