Aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, arată un studiu făcut de „Salvați Copiii”. Cercetarea a fost realizată în contextul în care și anul școlar următor ar putea sta tot sub semnul predării online, iar aceste dispozitive sunt indispensabile pentru participarea la lecții.
Închiderea școlilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora și asupra siguranței lor online. Datele sondajului arată că aproape jumătate dintre copii nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online. 47% dintre copii au folosit doar telefonul mobil, mult peste media altor state UE, se arată în studiul „Impactul Crizei COVID-19 și al perioadei de izolare asupra copiilor din România”, în care au fost consultați 5.000 de copii din ciclurile primar, gimnazial și liceal.
Peste 50% dintre copii spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependența de internet și, ca atare, expunerea la conținut agresiv și la fake-news.
Aceeași cercetare mai arată că 27,2% dintre copii au avut materii școlare neacoperite pe durata suspendării cursurilor. Plictiseala este principala stare resimțită negativ de copii (47,5%), urmată de oboseală (32,7%), tristețe (27,1%) şi furie (23,2%). Copiii de vârste mici, în special din ciclul primar de studii, au resimțit mai puternic impactul negativ al izolării. Adolescenții spun într-o măsură semnificativ mai ridicată că s-au simțit singuri, triști sau furioși.
Peste jumătate dintre copiii chestionați au declarat că jocul pe telefon, tabletă sau calculator a fost principala activitate recreativă, urmată de timpul petrecut în fața televizorului (44,9%) și pe rețelele sociale (40,8%). 7 din 10 copii admit că au petrecut între 3 și 4 ore online pe zi, iar 20,7%, peste 6 ore.
Întrebați ce cred că ar trebui să facă autoritățile pentru ca orele școlare online să fie mai atractive și mai utile, 36,7% dintre copii au propus crearea unui website general care să conțină o bază de date cu lecții și exerciții pentru toate clasele, iar 28,9% au considerat necesară pregătirea profesorilor pentru folosirea aplicațiilor și predarea lecțiilor online.
Totodată, 70,6% dintre respondenți au cerut să se asigure curățenia în școală și materiale igienice sau de protecție medicală - măști, dezinfectanți, săpun, hârtie igienică, iar 40,7% au solicitat autorităților programe școlare mai simple și mai potrivite pentru această perioadă.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!