O femeie din Galați, mama a trei copii, a susținut că mai mulți șoferi de taxi, inclusiv cei de pe platforme de ride-sharing, au refuzat să-i accepte cursa, invocând fie că membrii familiei nu încap toți în mașină, fie că aceasta nu a luat după ea scaunul destinat copiilor, așa cum prevede legislația.
Femeia, care și-a dorit să-și păstreze anonimatul, a declarat, în cadrul unui interviu pentru Viața Liberă, că este nevoită să circule des cu taxiul, având trei copii, doi băieți de 10, respectiv 12 ani și o fetiță de doi ani și jumătate, pe care o duce frecvent la terapie.
„Am comandat, zilele trecute, o mașină prin aplicație, pentru că trebuia să merg cu cea mică la terapie. Când a venit șoferul și a văzut că suntem patru persoane, a spus că suntem prea mulți și că nu poate să ne ia. Degeaba i-am spus că pe fetița cea mică o țin în brațe și că încăpem toți pe bancheta din spate, ne-a lăsat în stradă și a plecat. Am fost nevoită să chem din nou o mașină, cu care i-am trimis pe băieții mai mari și pe care i-am urmărit prin aplicație, iar eu și cu cea mică am venit din urmă cu o altă mașină. Așa am întârziat la terapia pentru fetiță”, a povestit femeia, pentru publicația citată.
De asemenea, aceasta a mărturisit că nu a fost prima dată când i s-a întâmplat așa ceva.
„Mi s-a mai întâmplat, tot la o comandă prin aplicație, să mă întrebe de ce nu am scaun special pentru copil. Fata cea mică oricum nu suportă să stea în scaunul special, ci numai la mine în brațe. Nu am cum să car după mine și scaun de mașină, o țin eu de fiecare dată. Am mai pățit la fel și la o firmă de taxi obișnuită”, a mărturisit femeia.
Administratorul unei firme de taximetrie din Galați afirmă că nu există vreo prevedere legislativă care să spună că trei copii sunt prea mulți pentru un taxi. „Și eu am copii și, sincer, nu mi-ar plăcea să fiu refuzat astfel. Noi nu avem angajați la firmă, ci colaboratori, iar aceștia au dreptul să refuze un client, pe diverse motive. La fel cum la unele restaurante scrie, undeva la intrare, că «Avem dreptul să ne selectăm clientela», și colaboratorul unui operator de taxi poate refuza un client. Repet, nu știu dacă este vreo bază legală pentru acest lucru. Și, până la urmă, e o chestiune care ține și de omenie, nu numai de taximetrie”, a spus administratorul unui operator de taximetrie, contactat de publicația locală, potrivit Libertatea.ro.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!