Inteligența artificială schimbă relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă şi redefinește rolul pe care echipele şi managerii de resurse umane trebuie să-l joace în atragerea, păstrarea şi dezvoltarea talentelor. O arată studiul „AI la locul de muncă”, realizat de Oracle şi Future Workplace.
Spre deosebire de temerile obişnuite cu privire la modul în care AI va avea impact asupra locurilor de muncă, angajaţii, managerii şi liderii de resurse umane din întreaga lume raportează integrarea rapidă a AI la locul de muncă şi mulţi o întâmpină cu entuziasm şi optimism.
AI devine din ce în ce mai importantă, 50% dintre angajaţi folosind în prezent o formă de AI la locul de muncă, comparativ cu doar 32 la sută anul trecut. Angajaţii din China (77%) şi India (78%) au adoptat AI de 2X mai mult decât cei din Franţa (32%) şi Japonia (29%).
Majoritatea (65%) dintre angajaţi sunt optimişti, încântaţi şi recunoscători pentru faptul că au colegi de muncă roboţi şi aproape un sfert raportează o relaţie prietenoasă şi satisfăcătoare cu AI la locul de muncă.
-
Angajaţii din India (60%) şi China (56%) sunt cei mai încântaţi de AI, urmaţi de cei din Emiratele Unite (44%), Singapore (41%), Brazilia (32%), Australia / Noua Zeelandă (26%) , Japonia (25%), SUA (22%), Marea Britanie (20%) şi Franţa (8%).
Bărbaţii au o viziune mai pozitivă în ceea ce priveşte Al la locul de muncă decât femeile cu 32% dintre bărbaţi optimişti faţă de 23% dintre femei.
Adoptarea tot mai mare a AI la locul de muncă are un impact semnificativ asupra modului în care angajaţii interacţionează cu managerii lor. Drept urmare, rolul tradiţional al echipelor de resurse umane şi al managerului se schimbă.
64% dintre oameni ar avea mai mare încredere într-un robot decât în managerul lor şi jumătate dintre ei ar apela la un robot în loc să-şi consulte managerul pentru sfaturi.
Angajaţii din India (89%) şi China (88%) au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor, urmaţi de cei din Singapore (83%), Brazilia (78%), Japonia (76%), Emiratele Unite (74%), Australia / Noua Zeelandă (58%), SUA (57%), Marea Britanie (54%) şi Franţa (56%).
Mai mulţi bărbaţi (56%) decât femei (44%) au apelat la AI în defavoarea managerilor lor.
82% dintre oameni consideră că roboţii pot face lucrurile mai bine decât managerii lor.
Când au fost întrebaţi ce anume pot face roboţii mai bine decât managerii lor, respondenţii sondajului au spus că roboţii sunt mai buni în a furniza informaţii imparţiale (26%), la menţinerea programelor de lucru (34%), la rezolvarea problemelor (29%) şi la gestionarea unui buget (26%).
Când au fost întrebaţi ce anume pot face managerii mai bine decât roboţii, angajaţii au spus că primele trei sarcini au fost înţelegerea laturii emoționale (45%), consultanța și oferirea de sfaturi (33%) şi crearea unei culturi organizaționale (29%).
Impactul AI la locul de muncă este abia la început şi pentru a profita de cele mai recente progrese în ceea ce priveşte AI, organizaţiile trebuie să se concentreze pe simplificarea şi securizarea AI la locul de muncă pentru a nu risca să rămână în urmă.
76 la sută dintre angajaţi (şi 81 la sută dintre liderii de resurse umane) consideră că este dificil să ţină pasul cu schimbările tehnologice la locul de muncă.
Angajaţii doresc o experienţă simplificată cu AI la locul de muncă, cerând o interfaţă de utilizator mai bună (34%), o formare care să includă cele mai bune practici (30%) şi o experienţă personalizată comportamentul lor (30%).
Siguranţa (31%) şi confidenţialitatea (30%) sunt principalele preocupări care împiedică angajaţii să folosească AI la locul de muncă.
Nativii digitali ai Gen Z (43%) şi Millennials (45%) sunt mai preocupaţi de confidenţialitate şi siguranţă la locul de muncă decât Gen X (29%) şi Baby Boomers (23%).
Cercetarea a fost efectuată pe 8.370 de angajaţi, manageri şi lideri de resurse umane din 10 țări.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!