Oameni din toate colțurile lumii au fost impresionați de imaginile postate pe rețelele sociale de o tânără care se prezintă drept Milla Sofia. În realitate, însă, aceasta nici măcar nu există, fiind un influencer virtual, obținut cu ajutorul inteligenței artificiale.
Milla Sofia are 19 ani și este o blondă superbă ce se prezintă a fi din Finlanda, potrivit informațiilor postate pe conturile ei de pe rețelele sociale. Călătorește des în Grecia și în Bora Bora, motiv pentru care face publice imagini din vacanțele ei, impresionându-și astfel prietenii virtuali.
Deși a reușit să adune aproape 100.000 de urmăritori pe TikTok, Instagram și Twitter, puțini sunt cei care și-au dat seama că aceasta este ceea ce a devenit cunoscut sub numele de „influencer virtual”, imaginile ei fiind generate cu ajutorul inteligenței artificiale, potrivit Yahoo.
„Pornește alături de mine în această călătorie emoționantă în timp ce ne afundăm în fuziunea captivantă a tehnologiei de ultimă oră și a eleganței atemporale”, este mesajul postat pe site-ul ei.
”Haideți să pornim împreună într-o explorare intrigantă a modei, a tehnologiei și a creativității fără margini”, se mai arată pe site-ul ei.
Sofia nu este o prezență nouă pe rețelele sociale, primele postări făcute pe contul de Instagram și TikTok datând încă din noiembrie 2022. De atunci, conținutul ei nu s-a schimbat prea mult, dar imaginile ei s-au îmbunătățit considerabil în ultimele luni, părând mult mai reale.
Deocamdată nu se știe cine administrează conturile socializare ale Sofiei ori cu ce program a fost creată. De asemenea, nu se știe nici dacă oamenii care o urmăresc înțeleg că ea nu există în realitate. Iar o dovadă în acest sens este reprezentată de comentariile lăsate în dreptul fotografiilor, mulți dintre utilizatori lăsându-i emoji sub formă de inimă sau mesaje în care o complimentează pentru felul în care arată ori se îmbracă.
Milla Sofia nu este singurul influencer virtual
Industria influencerilor virtuali este tot mai profitabilă și, împreună cu ea, se dezvoltă o întreagă nouă economie în care modelele viitorului sunt nemuritoare, ferite de scandaluri și au o imagine fără defecte. Iar un exemplu în acest sens este și Rozy, un „influencer virtual” din Coreea de Sud, care a adunat peste 175 000 de urmăritori pe rețelele sociale.
Potrivit companiei din Seul care a inventat-o, Rozy este un amestec între robot, inteligență artificială și persoană adevărată – o creație care se află la granița dintre lumea virtuală și cea reală. Rozy „este capabilă să facă tot ceea ce oamenii nu pot și într-o formă cât mai umană”, a scris Sidus Studio X pe site-ul lor. Printre acestea se numără și obținerea de profituri rapide din publicitate și divertisment, industrii de miliarde de dolari, potrivit Digi24.ro.
De când s-a lansat în 2020, Rozy a „semnat” contracte de publicitate și sponsorizări, a defilat pe scena prezentărilor de modă virtuale și a lansat două melodii. Și nu este singura care face valuri în lumea virtuală.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!